اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

دو شنبه 21 مهر 1399

این نوع لبخند زدن برای داشتن حال خوب را حتما امتحان کنید

وقتی نوبت به پرورش دیدگاه مثبت‌تری از زندگی می‌رسد، عوامل بی‌شماری وجود دارند از جمله رژیم غذایی، ورزش و حمایت از سلامت روان که همه در بهبود و تقویت ذهنیت نقش مهمی دارند.

0

این نوع لبخند زدن برای داشتن حال خوب را حتما امتحان کنید

وقتی نوبت به پرورش دیدگاه مثبت‌تری از زندگی می‌رسد، عوامل بی‌شماری وجود دارند از جمله رژیم غذایی، ورزش و حمایت از سلامت روان که همه در بهبود و تقویت ذهنیت نقش مهمی دارند. لبخند زدن بیش از حد معمول می‌تواند مزایای واقعی داشته باشد.

 

 بر اساس مطالعه اخیر منتشرشده در مجله Experimental Psychology، به سادگی ماهیچه‌های صورت خود را به شکلی درآورید که انگار دارید لبخند می‌زنید. طبق گفته محقق ارشد فرناندو مارملوخو-راموس، سرپرست تحقیق، این پژوهش نشان داد که عمل جسمی لبخند زدن نه تنها احساسات مثبت درونی ایجاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا افراد دنیای اطراف خود را با نگرش مثبت‌تری ببینند.

ذهنی شاد و چشم‌اندازی روشن‌تر

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به شرکت‌کنندگان گفتند که حرکت لبخند صورت را با نگه داشتن مداد یا خودکاری بین دندان‌های خود تکرار و تقلید کنند که این باعث می‌شد گوشه‌های دهان بازتر شود. حتی اگر لبخند شرکت کنندگان مصنوعی بود، در تحقیقات مشخص شد که وقتی شما به زور لبخند زدن را تمرین می‌کنید، آمیگدالا را تحریک می‌کند که انتقال دهنده‌های عصبی را ترغیب می‌کند تا از نظر احساسی مثبت ترغیب شوند.

آمیگدالا قسمت عاطفی مغز محسوب می‌شود و در پردازش پاسخ‌های مربوط به ترس، پرخاشگری و اضطراب نقش اصلی را بازی می‌کند. همچنین در تصمیم‌گیری و حافظه نقش دارد.

در تحقیقات محققان دریافتند که وقتی یک فرد به زور لبخند زدن را تمرین می‌کنید، آمیگدالا را تحریک می‌کند که انتقال دهنده‌های عصبی را ترغیب کند تا از نظر احساسی مثبت شوند.

محققین این تحقیق ایجاد احساسات مثبت که فقط مربوط به خوشبختی شخصی نیستند بلکه به ادراک نیز مربوط می‌شوند، می‌تواند پیامدهای جالبی برای سلامت روان داشته باشد.

نتیجه تحقیقات

به گفته الکس دیمیتریو، بنیانگذار مرکز روانپزشکی منلو پارک، این مطالعه یک حلقه بازخورد بالقوه بین ظاهر و احساسات درونی را برجسته می‌کند.

وی ادعا کرد: "به خوبی می‌تواند بین ظاهر و احساسات عاطفی ارتباطی وجود داشته باشد، خواه به زور لبخند بزنیم و یا اینکه کمتر اخم کنیم."

آیا این بدان معناست که ایجاد چند دقیقه احساس خوب و خوشایند می‌تواند به واقعیت منجر شود؟ تحقیقات اخیر و همچنین مطالعات قبلی نشان می‌دهد که این نتایج می‌تواند درست باشد.
 
وقتی نوبت به پرورش دیدگاه مثبت تری از زندگی می‌رسد، عوامل بی شماری وجود دارند از جمله، رژیم غذایی، ورزش و حمایت از سلامت روان که همه در بهبود و تقویت ذهنیت نقش مهمی دارند. لبخند زدن بیش از حد معمول می‌تواند مزایای واقعی داشته باشد. حتی اگر بعضی اوقات احساس احمقانه‌ای کنید، آن را امتحان کنید، مغز تان از شما تشکر می‌کند.

آیا لبخند زدن نکات منفی دارد؟

از نظر جنبه‌های منفی عملکرد مصنوعی شاد بودن اشکالات زیادی ندارد، به ویژه اینکه ممکن است به طور کلی شانس ایجاد یک چشم‌انداز و نگرش مثبت‌تر را افزایش دهد. با تمرین مداوم ممکن است نیازی به جعل لبخند در درازمدت نباشد، که این امر می‌تواند منجر به تغییرات مفید دیگری در سلامت جسمی و عاطفی شود.

قدرت رفتار مثبت، انتظار و طرز فکر را نباید دست کم گرفت. در بسیاری از موارد افسردگی، خلاف این را می‌بینیم، که باعث می‌شود افسردگی و ناراحتی بیشتر دوام بیاورد و اقدام برای تغییر را دشوار کند.

بنا به ادعای یان سادلر، دکترای روانشناسی، از دانشگاه کلمبیا، توجه به چگونگی تأثیرگذاری لبخندهای مصنوعی بسیار مهم است، همانطور که برایتان اهمیت دارد از نحوه کارکرد هر استراتژی برای کمک به سلامت روان خود آگاه باشید.

قدرت رفتار مثبت، انتظار و ذهنیت را نباید دست‌کم گرفت. در بسیاری از موارد افسردگی، خلاف این را می‌بینیم، که باعث تقویت روحیه بد برای مدت طولانی‌تر می‌شود و اقدام برای تغییر را دشوار می‌کند.

اگر فقط با لبخند اجباری و مصنوعی به عنوان یک روش سرگرم کننده برای تقویت احساسات بازی می‌کنید، این یک چیز است. اما اگر از این لبخندها به عنوان روشی برای پوشاندن اضطراب یا تظاهر به عدم وجود علائم افسردگی استفاده می‌کنید، این کاملاً متفاوت است.

سادلر می‌گوید: "وقتی نوبت به ایجاد یک دیدگاه ذهنی مثبت می‌رسد، موارد زیادی از رضایت شغلی تا هدف گذاری، اقدامات ذهن و بدن که حرکت فیزیکی را به واکنش‌های عاطفی تبدیل می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرد. همه آن‌ها جای خود را دارند و می‌تواند جالب توجه باشد که تغییرات کوچک ممکن است تأثیرات بزرگی داشته باشند."

لبخند مصنوعی تا زمانی که آن را واقعی نکنید، می‌تواند یکی از این تغییرات جزئی و موقتی باشد که در نهایت دارای یک اثر مثبت است. "در بدترین حالت، جعل لبخند ممکن است خیلی موثر نباشد. این نقطه ضعف محسوب نمی‌شود بلکه تلاش بسیار کمی برای امتحان و تمرین کردن آن است."

منبع : همشهری آنلاین به نقل از verywellmind،

آخرین اخبار

صید غیرمجاز و کشتار پرندگان مهاجر در تالاب های خوزستان نخواهم گذاشت زحمات نیروهای بهداشتی و درمانی پایمال مباحث سیاسی شود خطرات کرونا ویروس برای مادران باردار چیست؟ نقش سنگین رسانه‌ها در ترغیب کودکان به ورزش نبرد تهران با سه اهریمن تحریم، کرونا و آلودگی هوا چالش‌های عشق در سنین نوجوانی آشنایی با خواص اعجاب انگیز خرمالو آخرین وضعیت واکسن‌های ایرانی کرونا عرضه رمدسیویر فقط در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سانتر کرونا واکسن کرونا برای کدام افراد بی اثر است؟ ۲۳ درصد ایرانی‌ها از اختلالات روانی رنج می‌برند رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی شناسایی ۶۹۶۸ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور و فوت ۳۴۶ بیمار در شبانه روز گذشته آنتی بادی ویروس کرونا تا چه زمانی در بدن باقی می‌ماند؟ فایده ورزش در مبارزه با سرطان اثبات شد هشدار سازمان هواشناسی برای ۴ استان ۵ ترکیب فوق‌العاده با شیر برای تقویت بدن سندرومی زنانه که باید درباره آن بیشتر بدانید راهکار مقابله با افسردگی در دوران کرونا فوت ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در کشور/ چگونه با ماهی در برابر کرونا ایمن شویم؟ توصیه به مبتلایان صرع در پاندمی کرونا آیا رژیم کتو به باروری کمک می‌کند؟ ۴ روش برای آماده‌سازی یک خواب خوب شبانه مهمترین علت تماس با سامانه مشاوره اضطراب جهاد دانشگاهی ​​​​​​​گرم کردن غذا ویروس کرونا را نابود می کند؟ کرونا در چه درجه حرارتی نابود می‌شود؟ هیچ کشوری قهرمان نیست، اتحاد جهانی تنها راه شکست کروناست! 40 درصد از زنان بالای 50 سال به پوکی استخوان مبتلا هستند ضرورت توجه به تولید نوارهای تست قند خون در کشور علائم بیماری کرونا در کودکان چیست؟ مواظب این علامت کرونا باشید! مهار استرس با چند تکنیک ساده استرس؛ روی پنهان ویروس کرونا روش‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری خوراکی‌هایی که باید در هوای آلوده بخوریم شیوع بالای مسمومیت‌های دارویی در کشور مواد غذایی ضد کرونا فشار خون طبیعی چقدر است؟ تغذیه مناسب بیماران مبتلا به کرونا چیست؟ آموزش همگانی باید بهتر از گذشته انجام شود آمار مرگ و میر در تهران همچنان بالاست شناسایی ۶۱۹۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور چه افرادی گرفتار کووید ۱۹ طولانی مدت می‌شوند؟ فواید شگفت انگیز سرکه که اگر بدانید آن را از سفره حذف نمی‌کنید ۳۰ میلیون نفر ایرانی به کرونا مبتلا شده اند همه دستگاه‌ها با آرایش شبهه جنگی وارد میدان مبارزه با کرونا شوند چگونه بدون استفاده از دارو کلسترول خون را کاهش دهیم؟ 5دلیل که به شما ثابت می‌کند باید همراه صبحانه آب پرتقال بخورید

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .