اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

سه شنبه 16 دی 1399

کوچک کردن شکم با ۱۵ روش بدون رژیم و ورزش

با رعایت برخی نکات بدون ورزش سخت و رژیم های آن چنانی می توانید شکمی تخت داشته باشید.

2

 هم خانم‌ها و هم آقایان روی سایز کمر حساسیت دارند و همه به دنبال داشتن شکم تخت هستند. در این نوشتار ۱۵ ترفند می‌بینیم که کمک‌ می‌کنند بدون ورزش شکم صاف و تخت داشته باشید.

۱. افزایش مصرف پروبیوتیک‌ها

میکروبیوم روده ما بسیار بیشتر آنچه تصور می‌کنیم، روی چاقی و لاغری تاثیر دارد. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که میکروبیوم روده دوقلوهای چاق و لاغر از یک خانواده متفاوت است. یکی از راه‌های افزایش تعداد باکتری‌های خوب روده، مصرف غذاهایی است که باکتریهای خوب روده را تقویت می‌کنند (مثل ماست و پنیر).

۲. خداحافظ نمکدان

نمک زیاد سبب احتباس آب می‌شود و مانند یک بادکنک نفخ خواهید کرد. بنابراین با نمکدان روی میز خداحافظی کنید تا شکم تخت داشته باشید. احتباس آب با این ۶ نشانه خود را نشان می‌دهد.

۳. آدامس ممنوع

بسیاری از آدم‌ها آدامس را به عنوان راهی برای سرکوب ولع مصرف غذا می‌جوند، اما این تاکتیک ممکن است عارضه جانبی ناگواری داشته باشد.

۴. حرف مادرتان را گوش بدهید و با دهان بسته بجوید

جویدن با دهان باز می‌تواند هوا را وارد معده کند و باعث نفخ شکم شود.

۵. مواد قندی را مصرف نکنید

خوراکی‌های قندی نه تنها سبب افزایش وزن می‌شوند بلکه با ایجاد نفخ فرم شکم‌تان را هم نازیبا می‌کنند!

۶. بررسی هورمون‌ها

عدم تعادل هورمون‌ها نیز می‌تواند در سایز دورکمر به ویژه در زنان یائسه موثر باشد. بنابراین اگر همه چیز را رعایت می‌کنید و شکم‌تان بزرگ است، بد نیست برای بررسی اوضاع هورمون‌ها به پزشک مراجعه کنید.

۷. شکم تخت با مصرف سبزیجات

سبزیجات چلیپایی بسیار مفید هستند اما متأسفانه باعث تورم شکم می‌شوند. کلم بروکلی، کلم برگ، گل کلم و موارد دیگر می‌تواند خط کمر شما را به شدت افزایش دهد. اگر شکم تخت می‌خواهید، آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

۸. شکم تخت؛ خواب کافی

کمبود خواب می‌تواند متابولیسم بدن و سیگنال‌های شیمیایی را برای تنظیم اشتها مختل کند و سبب افزایش وزن شود. خوشبختانه راه‌هایی برای کاهش وزن در خواب وجود دارد.

۹. غذای فرآوری‌شده ممنوع

غذاهای فرآوری‌شده یکی از بزرگ ترین منابع نمک و دشمن شکم تخت هستند و قسمت ترسناک این بوده که حتی ممکن است متوجه آن نشوید. غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید.

۱۰. در مورد نوشیدنی‌های‌تان تجدید نظر کنید

شیر و نوشابه دو عامل اصلی تورم شکم هستند. درصد زیادی از جمعیت جهان توانایی هضم لاکتوز پس از نوزادی را ندارند و  نوشابه می‌توان گفت همه‌جوره دشمن شکم تخت است.

۱۱. آب، عامل شکم تخت

درحالی که بسیاری از نوشیدنی‌ها دور کمر را افزایش می‌دهند،آب می‌تواند شکم شما را صاف کند، وقتی بدن‌تان کاملاً هیدراته است، آب اضافی ذخیره شده را آزاد و نفخ شکم کم می‌شود.

۱۲. افزایش مصرف میوه

میوه‌هایی مانند توت، سیب و مالته (پرتقال) سرشار از کوئرستین هستند (یک ترکیب طبیعی که باعث کاهش التهاب در شکم می‌شود).

۱۳. به زندگی‌تان طعم بدهید

مطالعات نشان داده‌اند که رازیانه، نعناع فلفلی و زنجبیل برای هضم غذا مفید هستند. علاوه بر این، نعناع باعث رفع گرفتگی و نفخ می‌شود، زنجبیل به رفع التهاب کمک می‌کند و رازیانه ادرارآور است و از بروز احتباس آب جلوگیری می‌کند.

۱۴. اصلاح حالت بدن

در عرض دو ثانیه شکم صاف‌تر می‌خواهید؟ صاف بایستید! صاف نگه داشتن ستون فقرات کل بدن شما را کشیده و بلندتر نشان می‌دهد.

۱۵. خونسردی‌تان را حفظ کنید!

استرس سطح کورتیزول را افزایش می‌دهد. کورتیزول اغلب هورمون «چربی شکم» نامیده می‌شود زیرا به بدن سیگنال می‌دهد تا چربی را در اطراف کمر ذخیره کند. علاوه بر گرفتن کمک حرفه‌ای در صورت لزوم، می‌توانید ۸ شیوه طبیعی کاهش هورمون کورتیزول رو نیز امتحان کنید.

  منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

آخرین اخبار

هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست خواص عجیب مصرف پیاز قرمز در دوران کرونایی تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از موج جدید شیوع بیماری در کشور ضروری است کارمندان در سرویس بهداشتی محیط کار حتما از ماسک استفاده کنند اگر این چهار نشانه را دارید میزان قند خون شما بالاست! قاتل کبد چرب این رژیم غدایی موثر است تضمین سلامت روان با ۴ ماده غذایی ۴ بیماری مرتبط با چشم و علائم آن‌ها بهترین مواد غذایی برای زنان پس از زایمان از علائم مرگبارترین سرطان جهان چه می‌دانید؟ بدترین مواد غذایی که هم اینک باید مصرف آن‌ها را متوقف کنید ۷ نشانه که زنگ خطر مشکلات روده است چگونه با معاینه زبان متوجه ابتلای خود به کرونا شویم؟ خواص شگفت انگیز جو دوسر برای سلامت بدن تقدیر یگان حفاظت محیط‌زیست از مدیر شبکه سلامت و برنامه مثبت سلامت آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۴ بیمار دیگر تقدیر فرماندار شهرستان مهدیشهر از برنامه «ایران فعال» قدردانی سازمان محیط زیست از شبکه سلامت روشی نو برای درمان مشکلات روحی کودکان و نوجوانان بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای باروری زنان و مردان مهار کرونای انگلیسی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عوارض دیابت بارداری برای جنین و مادر علائم چشمی و بینایی در بیماران مبتلا به کرونا دارو‌های گیاهی و شیمیایی موثر برای درمان کرونا ۴ عادت غذایی نادرست که باعث مرگ زودرس می‌شود مشکل پاهای پرانتزی و راه های درمان آن ۵ علامت مهم که از تاثیر کرونا بر قلب حکایت دارد آیا رژیم شکلات برای کاهش وزن مفید است؟ آیا موز عامل افزایش وزن است یا کاهش آن؟ رفع خشکی پوست دست با چند راهکار خانگی ۷ راز زیبایی که در روغن هسته زردآلو نهفته است افزایش مرگ و میر کودکان تهرانی بر اثر کرونا در ۱۰ روز اخیر کلاهبرداری با «واکسن کرونا» و فروش اقلام دارویی در فضای مجازی شیوع کرونا به گردشگری سلامت ضربه زد آخرین جزییات از بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه/ کدام دانش آموزان سر کلاس درس می‌روند؟ آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۳ بیمار دیگر کووید۱۹ بی توجهی به نکات بهداشتی، عامل افزایش مرگ و میرهای کرونا جزییات صدور دومین مجوز آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا این افراد هرگز چای ترش نخورند! ۴ علامت ایمنی بالای بدن مقابل ویروس کرونا تاثیر شگفت انگیز این ادویه برای درد مفاصل بازگشت احتمالی اپیدمی کرونا فوت ۹۶ بیمار کووید۱۹ در کشور بهترین مواد غذایی که مانند مسکن عمل می‌کنند خوردن ناشتای این نوشیدنی لاغرتان می کند امکان ابتلای همگان به ویروس بریتانیایی حذف غربالگری برای افزایش جمعیت بیراهه رفتن است کاهش وزن سریع با این 10 میان وعده فوق العاده هوشمندترین ماسک جهان ساخته شد! دیابتی‌ها بخوانند؛ اندازه گیری قند خون حتی بدون یک سوزن

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .