دکتر قاسمی گفت :رشد مخاطب برنامه های شبکه سلامت بسیار چشمگیر بوده است و درصد افزایش آن از بسیاری شبکه های صدا و سیما و حتی شبکه های مهم و معروف بالاتر رفته است در این میان 21/8درصد از این رشد مخاطب مختص نوجوانان و جوانان است.
رئیس شبکه سلامت با توجه به تغییرات اساسی در محتوی و ساختار برنامه ها که موجب رشد مخاطب شده است افزود :برنامه های زنده گفتگو محور به برنامه های تعاملی با مخاطب تبدیل و تولیدات نمایشی- موشن گرافی و مسابقات جذاب در شبکه افزایش یافته است .
وی با اشاره به نظرسنجی اخیر صدا وسیما گفت : بسیاری از برنامه های شبکه سلامت مانند شهروند مافیا حتی در میان برنامه های شبکه های مثل شبکه یک ، دو و سه از مخاطب بیشتری برخوردار بوده است. هم اکنون برنامه ماه ماه که قبل از افطار پخش می شود نیز در فضای مجازی از مخاطبان خوبی برخوردار است
رئیس شورای سلامت سازمان صدا و سیما گفت :
علی رغم هزینه سنگین برای تولید برخی برنامه اما انها بخوبی دیده نمی شوند بنابراین تلوبیون و فضای مجازی می تواند از این گنجینه های آموزشی- تربیتی- سرگرمی استفاده کند تا مخاطبان از ثمرات این تولیدات محروم نشوند.
دکتر قاسمی با توجه به اینکه شبکه سلامت را مرجع سلامت کشور دانست افزود: بسیاری از تولیدات شبکه نقش آموزشی و اطلاع رسانی را دارد که نیاز دائم مخاطبان است و بعد از پخش در شبکه مخاطبان می توانند به تلوبیون به عنوان آرشیو خود مراجعه کنند و از این برنامه ها بهره مند شوند.