اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

شنبه 4 اردیبهشت 1400

با مصرف این ماده غذایی دیگر غصه فشار خون را ندارید

پرفشاری خون علاوه بر افت کیفیت زندگی، شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های کشنده قرار خواهد داد و خوشبختانه این شرایطی است که می‌توان بر آن غلبه کرد.

0

لب شما به همراه کلیه ها، لوزالمعده و مغز، تحت فشار خون بالا دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.

پرفشاری خون علاوه بر افت کیفیت زندگی، شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های کشنده قرار خواهد داد و خوشبختانه این شرایطی است که می‌توان بر آن غلبه کرد.

اگر فشار خون شما بالاتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه است، و اگر بدنبال راهکار‌های ساده برای حفظ سطح سالم فشار خون خود هستید، بشقاب غذا یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است.

انتخاب ۶ نوع ماده غذایی گیاهی و مصرف آن‌ها در روز به کاهش فشار خون شما در حد مطلوب کمک می‌کند.

 

گوجه‌فرنگی: حاوی مقادیر فراوانی لیکوپن است. این آنتی اکسیدان به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین غنی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های آ، ث و E بوده و دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز برای جلوگیری از فشار خون است.

سیر: دارای خواص متعددی است که از لخته و ضخیم شدن رگ‌های خونی جلوگیری کرده و همچنین به آسانی با عوارض ناشی از فشار خون بالا مبارزه می‌کند

 

کرفس: حاوی موادی به نام سالیدس است و موجب آرام و گشاد شدن ماهیچه‌های اطراف رگ‌ها می‌شود. با گشاد شدن رگ‌ها خون با فشار کمتری حرکت می‌کند و فشار خون پایین می‌آید.

لوبیا: این ماده مغذی سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم است و به حفظ سطح فشار خون سالم کمک می‌کند. افرادی که روزانه یک فنجان لوبیا و دیگر حبوبات را مصرف می‌کنند، شاهد افت فشار خون خود هستند.

کاکائو: مطالعات محققان استرالیایی نشان داده است که اضافه کردن کاکائو به رژیم غذایی می‌تواند به دلیل وجود فلاونول در آن به کاهش فشار خون کمک کند و عملکرد رگ‌های خونی را بهبود بخشد. محققان دانشگاه هاروارد نیز اعلام کرده اند که شکلات تیره به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می‌کند.

موز: یک منبع فوق العاده از پتاسیم محسوب می‌شود و اثرات سدیم در افزایش فشار خون را خنثی می‌کند. بزرگسالان باید روزانه حدود ۴ هزار و ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم دریافت کنند و یک موز متوسط ۱۲ درصد از این میزان نیاز را برطرف می‌کند.

منبع : برنا

آخرین اخبار

دلایل بروز کمبود انسولین فراخوان مردم برای اهدای خون و پلاسما کاهش بیماران بستری کرونایی در تهران ماسک‌ پارچه‌ای را چگونه ضد عفونی کنیم؟ روش بازگرداندن حس بویایی بعد کرونا گونه هندی کرونا بسیار مسری‌تر و مقاوم‌تر است آنتی بادی‌ها حداقل ۸ ماه در بدن بیماران کرونایی باقی می‌مان افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در پایتخت خواص بی نظیر هسته خرما آب برنج را دور نریزید آنچه درباره بیماری فیبرومیالژیا باید بدانید ورود ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا آخر خرداد پس از تزریق واکسن هم باید ماسک بزنیم؟ ۵ دلیل عمده امتناع کودکان از خوردن غذا علائم هشداردهنده درگیری ریه در کرونا! آنتی بادی‌ها حداقل ۸ ماه در بدن بیماران کرونایی باقی می‌مانن تاثیر عملکرد کبد بر افزایش وزن و بروز بیماری‌های قلبی شرایط برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم واکسیناسیون کارکنان داروخانه های خصوصی آغاز شد ویژه های عید فطر در شبکه سلامت برنامه های شبکه سلامت فوت ۳۰۷ بیمارکرونا؛تزریق یک میلیون و۸۸۲هزار و۷۲۵ دُز واکسن ۸ قدم تا “خوش بینی و مثبت اندیشی” در کار و زندگی تست "منفی کاذب" کرونا چیست؟ صبحانه ضامن سلامتی بدن خوراکی‌های ممنوع برای پرفشاری خون فوت ۳۵۱ بیمار کرونا؛ تزریق ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۸ دُز واک فایده باورنکردنی کاهو برای بیماران دیابتی میوه‌هایی خوشمزه که خواب راحت را به شما هدیه می‌دهند خواص بی‌نظیر سبزی که سرشار از آهن است خواص ترکیب قهوه و لیمو ترش برای سلامتی ۱۰ توصیه برای سلامتی شما پس از چهل سالگی انتقال کروناویروس از طریق هوا! خطر نوشیدنی‌های قندی دمنوش‌های فوق‌العاده برای مقابله با کرونا فقر منیزیم و ۵ هشدار جدی آن برای بدن بیماری‌های پنهان در پشت مشکلات اورولوژیک حفظ سلامتی بدن در بهار دولت در بحث بیماریابی کرونا همکاری لازم را نداشت فوت ۳۸۶ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ ۴۶ شهر در وضعیت قر جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر کشور فواید جادویی کاهو برای بیماران دیابتی ۱۰ علامت پایین بودن سطح اکسیژن در مبتلایان به کرونا چه کسانی واکسن کرونا تزریق نکنند؟ برنج را با کدام ادویه بخوریم؟ جزییات واکسیناسیون بیماران خاص علیه کرونا ویژگی غذای افطار چه باید باشد؟ میوه‌ای تابستانی که خوردنش مثل ضدآفتاب عمل می‌کند بهترین اقدامات پس از ماه مبارک رمضان برای ارتقای سلامت بدن روند کرونا نزولی شده اما خطر نوسانی وجود دارد

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .