اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

شنبه 11 اردیبهشت 1400

حفظ سلامت پوست در ماه رمضان

داشتن رژیم غذایی مناسب و توجه به سلامت بدن در ماه رمضان اهمیت دارد. در این بین مهمترین مسئله میزان مصرف آب است که اثر مناسبی روی کارکرد‌های بدن دارد.

0

ظاهر پوست به شدت به میزان آبی که مصرف می‌کنید وابسته است به همین خاطر در ادامه نکاتی را که رعایت آن‌ها می‌تواند سلامت پوست شما را در طول ماه رمضان تضمین کند بیان می‌کنیم. رعایت این نکات خصوصا در ماه‌های گرم‌تر سال که میزان نیاز بدن به آب بیشتر است اهمیت دارد.

۱- اصل اول؛ آب بنوشید!
نوشیدن آب کافی به نفع پوست شماست. بین افطار و سحر حداقل هشت لیوان بنوشید. از نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار یا شیرین مانند نوشابه و آب میوه و همچنین کافئین به خاطر تأمین آب بدن خودداری کنید. اگر آب خوردن را دوست ندارید، می‌توانید به جایش آب‌میوه بخورید یا با انداختن تکه‌های میوه در آب بیندازید دیتاکس درست کنید و آب را طعم‌دار کنید. این کار سیستم ایمنی بدن شما را تقویت و سموم را دفع می‌کند. همچنین بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد و فاقد کالری است. ترکیبات عالی برای درست کردن دیتاکس و طعم دار کردن آب عبارتند از:

-لیمو، خیار، نعناع

- پرتقال، زنجبیل، توت فرنگی

- زغال اخته، تمشک، نعناع، لیمو ترش

- پرتقال، لیمو ترش

- آناناس، نعناع، پرتقال

۲- شست‌وشوی زیاد ممنوع!
در ماه رمضان به دلیل روزه داری احتمال کمبود آب در پوست شما وجود دارد. با شستن بیش از حد صورت، این وضعیت بدتر می‌شود. اگر می‌خواهید پوست خود را خنک کنید، به جای آن از اسپری استفاده کنید. برای خنک شدن بیشتر آن را در یخچال نگهداری کنید.

۳- ضد آفتاب را فراموش نکنید
در ماه رمضان در فصل‌های گرم، محافظت از پوست در برابر اشعه‌های شدید خورشید ضروری است. در طول روز ضد آفتاب بزنید و اگر بیش از سه ساعت در خارج از منزل هستید، چندبار آن را انجام دهید.

۴- غذا‌های مفید برای پوست مصرف کنید
اگر می‌خواهید پوستی درخشان و سالم حتی هنگام روزه داری داشته باشید، مصرف آنتی اکسیدان خود را در هنگام افطار و سحر افزایش دهید. غذا‌هایی بخورید که سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند مانند توت، بادام، شکلات تلخ. توت منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست شما پس از یک روز ناشتایی است.

۵- پوست خود را درمان کنید
هفته‌ای یک یا دو بار از ماسک صورت استفاده کنید. همچنین، حتماً لایه‌برداری منظم انجام دهید. بسته به نوع پوست خود.‌
می‌توانید صورت خود را تا دو بار در هفته لایه برداری کنید. این به پاک شدن منافذ مسدود شده کمک می‌کند، و پوست شما صاف‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد. لایه‌برداری منظم گردش خون را در صورت شما تحریک می‌کند. این کار در برابر حفظ آب بر روی پوست و پف کردن، به خصوص در صبح عالی است. شستن صورت با آب سرد پس از لایه‌برداری به بسته شدن منافذ کمک می‌کند.

۶- مرطوب کننده‌ی مناسب پوست
بعد از روال روزانه مراقبت از پوست، مهم است که پوست را مرطوب کنید. از یک مرطوب کننده استفاده کنید که کمبود آب مصرفی را در طول روز جبران کند. کسانی که پوست خشک دارند باید از کرم‌ها یا روغن‌های غنی استفاده کنند. اگر پوست چربی دارید، از مرطوب کننده‌های پایه ژل که دارای میزان زیادی آبرسانی هستند استفاده کنید.

۷- مکمل‌ها
پس از انجام تمام این مراحل، اگر هنوز احساس می‌کنید پوستتان فاقد مواد مغذی یا ویتامین‌های خاصی است، مکمل‌های پوستی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که باعث بهبود این مورد می‌شوند. مکمل‌هایی که برای پوست سالم توصیه می‌شوند حاوی ویتامین سی،‌ای و آ و همچنین سلنیوم و روی هستند. دوز‌های توصیه شده هر مکمل را هنگام افطار و سحر مصرف کنید.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار

دلایل بروز کمبود انسولین فراخوان مردم برای اهدای خون و پلاسما کاهش بیماران بستری کرونایی در تهران ماسک‌ پارچه‌ای را چگونه ضد عفونی کنیم؟ روش بازگرداندن حس بویایی بعد کرونا گونه هندی کرونا بسیار مسری‌تر و مقاوم‌تر است آنتی بادی‌ها حداقل ۸ ماه در بدن بیماران کرونایی باقی می‌مان افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در پایتخت خواص بی نظیر هسته خرما آب برنج را دور نریزید آنچه درباره بیماری فیبرومیالژیا باید بدانید ورود ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا آخر خرداد پس از تزریق واکسن هم باید ماسک بزنیم؟ ۵ دلیل عمده امتناع کودکان از خوردن غذا علائم هشداردهنده درگیری ریه در کرونا! آنتی بادی‌ها حداقل ۸ ماه در بدن بیماران کرونایی باقی می‌مانن تاثیر عملکرد کبد بر افزایش وزن و بروز بیماری‌های قلبی شرایط برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم واکسیناسیون کارکنان داروخانه های خصوصی آغاز شد ویژه های عید فطر در شبکه سلامت برنامه های شبکه سلامت فوت ۳۰۷ بیمارکرونا؛تزریق یک میلیون و۸۸۲هزار و۷۲۵ دُز واکسن ۸ قدم تا “خوش بینی و مثبت اندیشی” در کار و زندگی تست "منفی کاذب" کرونا چیست؟ صبحانه ضامن سلامتی بدن خوراکی‌های ممنوع برای پرفشاری خون فوت ۳۵۱ بیمار کرونا؛ تزریق ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۸ دُز واک فایده باورنکردنی کاهو برای بیماران دیابتی میوه‌هایی خوشمزه که خواب راحت را به شما هدیه می‌دهند خواص بی‌نظیر سبزی که سرشار از آهن است خواص ترکیب قهوه و لیمو ترش برای سلامتی ۱۰ توصیه برای سلامتی شما پس از چهل سالگی انتقال کروناویروس از طریق هوا! خطر نوشیدنی‌های قندی دمنوش‌های فوق‌العاده برای مقابله با کرونا فقر منیزیم و ۵ هشدار جدی آن برای بدن بیماری‌های پنهان در پشت مشکلات اورولوژیک حفظ سلامتی بدن در بهار دولت در بحث بیماریابی کرونا همکاری لازم را نداشت فوت ۳۸۶ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ ۴۶ شهر در وضعیت قر جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر کشور فواید جادویی کاهو برای بیماران دیابتی ۱۰ علامت پایین بودن سطح اکسیژن در مبتلایان به کرونا چه کسانی واکسن کرونا تزریق نکنند؟ برنج را با کدام ادویه بخوریم؟ جزییات واکسیناسیون بیماران خاص علیه کرونا ویژگی غذای افطار چه باید باشد؟ میوه‌ای تابستانی که خوردنش مثل ضدآفتاب عمل می‌کند بهترین اقدامات پس از ماه مبارک رمضان برای ارتقای سلامت بدن روند کرونا نزولی شده اما خطر نوسانی وجود دارد

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .