اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

دو شنبه 17 خرداد 1400

مانع جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی غذا‌ها نشویم!

حتی اگر به سراغ انتخاب سالم‌ترین گزینه‌های غذایی بروید، بدون در نظر گرفتن نحوه صحیح مصرف آنها، نمی‌توانید از همه فواید و مواد مغذی موجود در آن‌ها بهره‌مند شوید.

0

حتی اگر به سراغ انتخاب سالم‌ترین گزینه‌های غذایی بروید، بدون در نظر گرفتن نحوه صحیح مصرف آنها، نمی‌توانید از همه فواید و مواد مغذی موجود در آن‌ها بهره‌مند شوید.

چند نمونه از بزرگترین اشتباهات که می‌توانند مانع جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی در غذا‌ها شوند، از این قرارند:

غلات کامل: غلات کامل و حاوی سبوس مانند انواع لوبیا، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام فیتات هستند که به ویتامین‌ها و مواد معدنی در غذا‌ها متصل می‌شود و از جذب آن‌ها جلوگیری می‌کند. پس همیشه این غلات را قبل از مصرف در آب قرار دهید و بگذارید مدتی سپری شود تا فیتات موجود در آن‌ها از بین برود.

ماست: ماست حاوی آب است که البته خیلی‌ها راغب به مصرف آن نیستند. این در حالی است که این مایع حاوی پروتئین، ویتامین ب ۱۲ و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن آن با غذا‌ها نیز اجتناب نمایید، چون باکتری‌های مفید موجود در آن، در اثر حرارت از بین می‌روند.

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماری‌های قلبی است، اما بهتر است برای بهره بردن از این فواید، گوجه فرنگی را بپزید.

مارچوبه: این سبزی ارزشمند را آب پز نکنید. این کار باعث خارج شدن ویتامین ث موجود در مارچوبه می‌شود. بهتر است این سبزی را بخارپز و در نهایت کبابی کنید. آب مارچوبه را که بخارپز شده، دور نریزید و از آن برای تهیه سوپ و سس استفاده کنید تا از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن بهره ببرید.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار

تمام دانشجویان تا پایان پاییز واکسینه خواهند شد تصمیم وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید نشانه‌های کم آبی در بدن با خوردن سیب از دیابت در امان باشید! اولویت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در فضای باز دریافت ۲ واکسن متفاوت کارایی آن را افزایش می‌دهد؟ دولت سیزدهم زیر ذره بین کشیک سلامت کاندیداها در مناظرات برنامه‌های خود در خصوص واکسیناسیون را واکنش جهانپور به انتقاد از مدیریت کرونا در مناظره انتخاباتی پیوند سلول‌های بنیادی اسپرم برای درمان ناباروری مردان کاهش وزن سریع با نوشیدنی طراوت‌بخش تابستانی گونه دلتای کرونا باعث دیابت می‌شود سیگاری ها و خطر ابتلا به ۱۲ نوع سرطان یک رییس جمهور؛ برای هزار درد محیط‌زیست! حداکثر فاصله بین دوز اول و دوم واکسن کرونا علت زانو درد در سنین جوانی پخش مناظره های انتخاباتی با ترجمه همزمان برای ناشنوایان مغناطیسی شدن بدن انسان بر اثر تزریق واکسن کرونا صحت دارد؟ علائمی که نشان دهنده اختلال در کار غده تیروئید است بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغر شدن معرفی چربی سوزترین میوه‌ها برای سلامت قلب‌مان چه کنیم؟ گیلن‌باره؛ سندروم خطرناک ناشی از کرونا فشار خون گرفتن در عصر ممنوع! نشانه‌هایی که می‌گوید دچار بیماری کبدی هستید! فوت۱۲۰ بیمارکرونا؛ تزریق ۴ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۶۹ دُز واکس جدیدترین دستاورد متخصصان داخلی برای مقابله با کرونا دردسر‌های عجیب در عصر دیجیتال ایجاد حالت آهنربایی در فرد واکسینه شده جوک خنده دار است واکسیناسیون کرونا در دوران بارداری و شیردهی اشکالی ندارد واکسن کرونا در کدام بیماری‌ها موثر نیست؟ الکترونیکی شدن خدمات سلامت اجتناب ناپذیر است اگر از درد مفاصل رنج می برید این ۳ ماده غذایی را بخورید پاکسازی کلیه‌ها با انواع دمنوش ها اگر به اندازه نخوابید، ۲۲ بیماری به سراغتان می‌آید خواص گل محمدی؛ از سلامت پوست تا رفع بوی بد هان مانع جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی غذا‌ها نشویم! کاهش موارد بستری و فوت به علت کرونا در هفته دوم خرداد این ماده غذایی نقرس را درمان می‌کند! فوت ۱۵۵ بیمار کرونا، تزریق ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۹۸ دُز واک راه جبران ناکارآمدی و ضعف‌های مدیریتی؛ انتخاب درست لزوم مستندسازی ابتکارات دانشگاه ها درمقابله با کرونا ناسالم بودن ۶۰ درصد محصولات غذایی برندی معروف جذب فلزات در برخی افراد ربطی به واکسن کرونا ندارد ماجرای خاصیت آهنربایی در ناحیه تزریق واکسن کرونا فوت۱۷۰ بیمار کرونا؛ تزریق۴ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۱۷ دُز واکسن واکسن برکت و سینوفارم هر دو از یک پلتفرم ویروس ضعیف شده هستن آلودگی هوا در همه گیری کرونا کاهش یافت مریم گلی؛ گیاهی ضد ویروس چگونگی پیشگیری از شدت پیشروی کرونا در مبتلایان

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .