اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

سه شنبه 18 خرداد 1400

معرفی چربی سوزترین میوه‌ها

بخش بیشتری از میوه‌ها را فیبر محلول تشکیل می‌دهد که می‌تواند چربی شکم را بسوزاند.

0

هر بار که شما ۱۰ گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم در طی یک دوره پنج ساله به میزان ۳.۷ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش وزن کار آسانی نیست. بدن ما چربی را، برای روز‌های گرسنگی، در خود ذخیره می‌کند؛ اما میلیون‌ها نفر از ما بیش از آن‌که نیاز داشته باشیم، غذا می‌خوریم و در نتیجه ذخیره چربی بالایی در بدن خود داریم.

برای کاهش این چربی‌های اضافی باید کمتر از کالری که می‌سوزانیم، غذا بخوریم.
 
خوشبختانه، علاوه بر محدود کردن میزان کالری، چند چیز دیگر وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانیم میزان کاهش وزنمان را، آن‌هم به روشی سالم، افزایش دهیم. چندین بررسی نشان داده است که میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین (فلاوونوئید) بر کاهش وزن اثر افزایشی دارد. می‌توان میوه‌های غنی از آنتوسیانین را به راحتی تشخیص داد، زیرا آن‌ها دارای سایه‌ای از رنگ‌های قرمز یا بنفش هستند. در اینجا به هفت نوع از این میوه‌ها اشاره می‌کنیم:

 


آلبالو
برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید، آلبالو یک میوه خارق‌العاده است. با آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شد و شامل یک دوره ۱۲ هفته‌ای بود، مشخص گردید موش‌هایی که از آلبالو تغذیه شده بودند، نسبت به آن‌هایی که از یک رژیم غذایی به اصطلاح غربی استفاده کرده بودند، به میزان ۹ درصد چربی شکمی بیشتری را از دست دادند. گیلاس و آلبالو همچنین عملکرد ژن‌های چربی در این حیوانات را تغییر دادند.
آلبالو بر روی سلامت قلب و کاهش التهاب نیز اثرگذار است و این، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

انواع توت‌ها
این یک خبر خوب است، زیرا شما هرگز از خوردن توت‌ها در انواع مختلف خسته نخواهید شد. میوه‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند مملو از پلی‌فنول‌های سالم هستند که نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه از تشکیل چربی نیز جلوگیری خواهند کرد. در مطالعه‌ای مشخص شد موش‌هایی که روزانه سه وعده توت و یا پودر آن را مصرف کردند، تشکیل چربی در بدنشان تا ۷۳ درصد کاهش پیدا کرده است.
انواع توت‌ها را می‌توانید به ماست و سالادتان اضافه کرده و یا آن‌ها را خشک کرده و یا به صورت پودر درآورید. با این همه گزینه، اضافه کردن این میوه‌ها به وعده‌های غذایی‌تان کار سختی نخواهد بود.

هندوانه
شاید بسیاری از ما به دلیل آن‌که فکر می‌کنیم هندوانه تنها از قند و آب تشکیل شده، از خوردن آن اجتناب می‌کنیم؛ اما این میوه واقعاً یک گزینه کاملاً سالم است. مصرف هندوانه می‌تواند میزان انباشت چربی در بدن را کاهش داده و به منظور سوزاندن بهتر چربی‌ها، آن‌ها را تغییر دهد.
آب هندوانه، نیز باعث کاهش درد عضلانی پس از تمرینات ورزشی می‌شود. این میوه تابستانی تا مدت‌ها در دسترس ما است، پس به راحتی می‌توانیم از فواید آن بهره‌مند شویم.

گریپ‌فروت یاقوتی رنگ
این میوه، یک انتخاب عالی برای کاهش چربی شکمی و سطح کلسترول خون است. در واقع، شرکت‌کنندگان در یک مطالعه شش هفته‌ای، که با هر وعده‌غذایی‌شان گریپ‌فروت مصرف کرده بودند، سایز دور کمرشان به طور میانگین ۱ اینچ (۲.۵ سانتی‌متر) کاهش پیدا کرد. محققان بر این باورند که دلیل این امر ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی قوی و ویتامین C است که در این میوه از خانواده مرکبات وجود دارد.‌
می‌توانید به راحتی گریپ‌فروت را به دو نیم تقسیم کرده و با کمک یک قاشق، از آب آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آب این میوه به عنوان یک‌ترشی طعم‌دهنده برای سالاد‌ها کمک بگیرید.

سیب صورتی
سیب به طور کلی یک منبع عالی از فیبر محلول است که در معده شما به شکل ژله مانند تبدیل می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. هر بار که شما ۱۰ گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم در طی یک دوره پنج ساله به میزان ۳.۷ درصد کاهش می‌یابد.
این بدان معنی است که سیب‌ها می‌توانند در کاهش وزن شما، با کاهش میل به غذا دخیل باشند. همچنین کمک می‌کنند که در سال‌های آینده نیز تناسب اندام داشته باشید. سیب بانوی صورتی، نوعی سیب پیوندی، دارای بیشترین آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید هستند، که آن‌ها را در رأس بسیاری از انواع مختلف سیب که بر کاهش وزن اثرگذارند، قرار می‌دهد.

شلیل، هلو و آلو
این خانواده از میوه‌ها (میوه‌های سنگی) برای جلوگیری از سندرم متابولیک شناخته شده است، که نام یک گروه از عوامل خطر مرتبط با چاقی و یا بیماری‌های مرتبط با چاقی است. دیابت نمونه اولیه اختلال متابولیک است و چربی شکمی یک عامل خطر جدی برای آن محسوب می‌شود.
این گروه از میوه‌ها، حاوی ترکیبات فنلی بالایی هستند که نقش مهمی در رفتار ژن‌های چربی دارند. آن‌ها همچنین از نظر میزان قند پایین‌تر از بسیاری از میوه‌های دیگر قرار دارند که برای افرادی که رژیم می‌گیرند یک گزینه ایده‌آل است.

گلابی
با وجود داشتن طعمی شیرین، گلابی عمدتاً شامل آب و فیبر است، دو چیز که واقعاً به کاهش وزن کمک می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند، با وجود اینکه هر ۱۰۰ گرم از گلابی تنها ۵۶ کالری دارد! فیبر موجود در این میوه همچنین به هضم سالم کمک می‌کند، به طوری که احساس نفخ نمی‌کنید.

به عنوان یک هدیه، ویتامین C و ویتامین A موجود در گلابی از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند. این کار به شما کمک می‌کند که جوان‌تر به نظر برسید و به طور کلی احساس بهتری داشته باشید. فقط مطمئن شوید که از انواع تازه یا یخ زده این میوه استفاده کنید، زیرا گلابی‌های کنسرو شده در شربت‌های شیرین بسته‌بندی می‌شوند

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

 

آخرین اخبار

تمام دانشجویان تا پایان پاییز واکسینه خواهند شد تصمیم وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید نشانه‌های کم آبی در بدن با خوردن سیب از دیابت در امان باشید! اولویت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در فضای باز دریافت ۲ واکسن متفاوت کارایی آن را افزایش می‌دهد؟ دولت سیزدهم زیر ذره بین کشیک سلامت کاندیداها در مناظرات برنامه‌های خود در خصوص واکسیناسیون را واکنش جهانپور به انتقاد از مدیریت کرونا در مناظره انتخاباتی پیوند سلول‌های بنیادی اسپرم برای درمان ناباروری مردان کاهش وزن سریع با نوشیدنی طراوت‌بخش تابستانی گونه دلتای کرونا باعث دیابت می‌شود سیگاری ها و خطر ابتلا به ۱۲ نوع سرطان یک رییس جمهور؛ برای هزار درد محیط‌زیست! حداکثر فاصله بین دوز اول و دوم واکسن کرونا علت زانو درد در سنین جوانی پخش مناظره های انتخاباتی با ترجمه همزمان برای ناشنوایان مغناطیسی شدن بدن انسان بر اثر تزریق واکسن کرونا صحت دارد؟ علائمی که نشان دهنده اختلال در کار غده تیروئید است بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغر شدن معرفی چربی سوزترین میوه‌ها برای سلامت قلب‌مان چه کنیم؟ گیلن‌باره؛ سندروم خطرناک ناشی از کرونا فشار خون گرفتن در عصر ممنوع! نشانه‌هایی که می‌گوید دچار بیماری کبدی هستید! فوت۱۲۰ بیمارکرونا؛ تزریق ۴ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۶۹ دُز واکس جدیدترین دستاورد متخصصان داخلی برای مقابله با کرونا دردسر‌های عجیب در عصر دیجیتال ایجاد حالت آهنربایی در فرد واکسینه شده جوک خنده دار است واکسیناسیون کرونا در دوران بارداری و شیردهی اشکالی ندارد واکسن کرونا در کدام بیماری‌ها موثر نیست؟ الکترونیکی شدن خدمات سلامت اجتناب ناپذیر است اگر از درد مفاصل رنج می برید این ۳ ماده غذایی را بخورید پاکسازی کلیه‌ها با انواع دمنوش ها اگر به اندازه نخوابید، ۲۲ بیماری به سراغتان می‌آید خواص گل محمدی؛ از سلامت پوست تا رفع بوی بد هان مانع جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی غذا‌ها نشویم! کاهش موارد بستری و فوت به علت کرونا در هفته دوم خرداد این ماده غذایی نقرس را درمان می‌کند! فوت ۱۵۵ بیمار کرونا، تزریق ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۹۸ دُز واک راه جبران ناکارآمدی و ضعف‌های مدیریتی؛ انتخاب درست لزوم مستندسازی ابتکارات دانشگاه ها درمقابله با کرونا ناسالم بودن ۶۰ درصد محصولات غذایی برندی معروف جذب فلزات در برخی افراد ربطی به واکسن کرونا ندارد ماجرای خاصیت آهنربایی در ناحیه تزریق واکسن کرونا فوت۱۷۰ بیمار کرونا؛ تزریق۴ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۱۷ دُز واکسن واکسن برکت و سینوفارم هر دو از یک پلتفرم ویروس ضعیف شده هستن آلودگی هوا در همه گیری کرونا کاهش یافت مریم گلی؛ گیاهی ضد ویروس چگونگی پیشگیری از شدت پیشروی کرونا در مبتلایان

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .