اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

سه شنبه 25 شهریور 1399

خوراکی هایی که هر چقدر از آن ها بخورید چاق نمی شوید

برخی مواد غذایی فیبر زیادی دارند و در عین حال کم کالری هستند، به همین دلیل بدون اینکه شما را چاق کنند خوب سیرتان می کنند.

1

خوراکی هایی که هر چقدر از آن ها بخورید چاق نمی شوید

خوراکی هایی که هر چقدر از آن ها بخورید چاق نمی شوید

حتی اگر از آن دست آدم هایی باشید که حفظ تناسب اندام اهمیت بسیار زیادی برایشان دارد هم خوراکی هایی هستند که می توانید هر قدر دلتان بخواهد از آن ها بخورید. این مواد غذایی فیبر زیادی دارند و در عین حال کم کالری هستند، به همین دلیل بدون اینکه شما را چاق کنند خوب سیرتان می کنند.

پاپ کورن

 اگر پاپ کورن را بدون کره و شکر (مثلاً با کمی نمک) درست کنید، می توانید با خیال راحت آن را بخورید. یک پیمانه از پاپکورنی که به این شکل درست شده باشد فقط ۳۱ کیلوکالری دارد.

کرفس

۹۵ درصد ساقه های کرفس از آب تشکیل شده است. این سبزی به لطف خاصیت ادرار آورش، به کاهش وزن اضافه و سم زدایی بدن کمک می کند.

بادمجان

یک پیمانه بادمجان کبابی یا پخته بدون روغن ۲۴ کیلوکالری دارد، پس بدون هیچ محدودیتی می توانید از خوردن این سبزی خوشمزه لذت ببرید.

پرتقال، گریپ فروت و نارنگی

اگر قصد کاهش وزن تان را داشته باشید مصرف بیشتر میوه ها به شما توصیه نمی شود، اما میوه های خانواده ی مرکبات در این مورد یک استثنا محسوب می شوند. این میوه ها سرشار از موادی همچون فیبر، فلاونوئیدها و ویتامین C هستند. به همین دلیل هم سیرتان می کنند، هم به گوارش، کبد و پوست تان کمک می کنند و هم به طور کلی سلامت بیشتری به شما می بخشند.

هندوانه و طالبی

هر قاچ از این میوه ها بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوکالری دارد پس هر قدر که دلتان بخواهد می توانید از آن ها بخورید. این میوه ها به دفع آب اضافه ی بدن کمک و کاملاً سیرتان می کنند.

کدو زوکینی

یک پیمانه کدو زوکینی حدود ۴۲ کیلوکالری دارد. این سبزی نسبت نمک به آب بدن را به تعادل می رساند، عملکرد روده ها را بهبود می بخشد و با استفاده از آن می توانید کالری نهایی وعده های غذایی اصلی خود را هم کم کنید.

خیار

خیار جزء اجتناب ناپذیر رژیم های غذایی لاغری است. این سبزی به مقابله با التهاب در بدن کمک می کند و بدون اینکه صدمه ای به سلامت تان بزند وزن تان را پایین می آورد.

لبو

لبو منبع مواد مغذی ای مثل منگنز است. این ماده غذایی به چربی سوزی کمک می کند، ماهیچه ها را به حرکت درمی آورد و قند خون را تنظیم می کند. یک پیمانه لبو فقط ۴۰ کیلوکالری دارد.

تخم مرغ

شما هر وقتی از روز که دلتان بخواهد، حتی شب ها می توانید تخم مرغ بخورید بدون اینکه نگران چاق شدن تان باشید. البته چه بهتر که تخم مرغ را به جای نیمرو، آبپز کنید.

آناناس

این میوه ی لذیذ برای کسانی که می خواهند خود را لاغر کنند، بهترین دوست محسوب می شود. بروملائین موجود در آناناس باعث از بین رفتن چربی های بدن می شود و به سوخت و ساز پروتئین ها کمک می کند.

سیب و آلو

هر عدد سیب فقط ۵۰ کیلوکالری دارد. این میوه هم سیرتان می کند و هم گوارش تان را تنظیم می کند. آلو هم سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که سلامت قلب و عروق را حفظ می کند.

کاهو

کاهو سرشار از فولیک اسید است و شما می توانید یک عالمه از آن را بخورید. هر برگ کاهو فقط ۳ کیلوکالری دارد.

میوه های توت مانند: توت فرنگی، زغال اخته و انگور فرنگی

انگور فرنگی و زغال اخته سرشار از ویتامین C هستند. انگور فرنگی خاصیت ادرارآوری هم دارد، به همین دلیل به دفع آب اضافه ی بدن کمک می کند. توت فرنگی بسیار مغذی است و هم به گوارش بدن کمک می کند، هم به دستگاه قلبی عروقی آن.

کلم، کلم بروکلی و گل کلم

این سبزیجات به شما در مقابله با افزایش وزن کمک می کنند. یک پیمانه کلم خرد شده فقط ۷ کیلوکالری دارد. البته در خوردن کلم و گل کلم زیاده روی هم نباید بکنید چون مواد مغذی آن ها با یُد بدن سر سازگاری ندارند، اما می توانید چند بار در هفته خود را از مزایای این سبزیجات مقوی برخوردار کنید.

منبع :بهداشت نیوز-قطره

آخرین اخبار

مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۲۶ هزار نفر فراتر رفت لزوم نظارت جدی‌تر بر شیوه نامه‌های بهداشتی خنده هایت بی صداست آهنگ کلامت به افق ها می رسد دست های شما کلام شماست سالمندان، هدیه های ارزشمند الهی هستند که سال ها راه پیموده اند تا به ما رسیده اند. قدر این هدیه ها را بدانیم. واکسن آنفلوانزا به طور رایگان در اختیار گروه های پرخطر قرار می گیرد در هیاهوی کرونا از علائم سکته قلبی غافل نشوید اعمال مجازات‌های مربوط به تخلفات اداری کارمندان در ایام شیوع بیماری کرونا تسریع می شود فوت ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته برنامه ریزی برای ایجاد شبکه تشخیص مولکولی بهداشت در سراسر کشور تدوین پروتکل نظارت چهار وجهی بهداشت محیط آفت ارز 4200 تومانی در جان صنعت داروسازی ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دچار اضافه وزن هستند "تتو" چگونه به سیستم ایمنی بدن آسیب جدی وارد می‌کند؟! آمریکا با ۷.۳ میلیون مبتلا و ۲۰۹ هزار کشته در صدر ارائه رایگان واکسن آنفلوانزا به گروه‌های پرخطر ابلاغ دستورالعمل اجرایی هفته جهانی سالمند به دانشگاه های علوم پزشکی کشور آسان گیری و عادی پنداری بزرگترین آفت مبارزه با کووید ۱۹ است دیدار صمیمانه مسئولان انجمن ها وتشکلهای ناشنوایان با رئیس شورای سیاست گذاری سلامت رسانه ملی در خواست تشکل های ناشنوایان کشور از شبکه سلامت اعضای شبکه سازمان‌یافته‌ای از دلالان و سوداگران دارویی دستگیر شدند ابداع روش جراحی نوین درمان ناهنجاری نادر رحم توزیع ۲۱ هزار دستگاه سرمایه‌ای پزشکی و ارسال ۲۲۰۰ دستگاه «ونتیلاتور» هشدار سازمان غذا و دارو درباره واکسن‌های غیرمجاز در بازار آزاد آخرین آمار کرونا ماسک خانگی مثل ماسک سه لایه عمل می کند مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند شعار هفته جهانی کم شنوایی و ناشنوایی: «شنوایی برای زندگی، اجازه ندهید کم شنوایی محدودتان کند» استاندارد کاهش وزن در هفته چقدر است؟ ارز دولتی؛ ابزار قاچاق معکوس داروها به خارج از کشور توزیع 21 هزار دستگاه سرمایه‌ای پزشکی در6 ماه گذشته اولویت دریافت واکسن برای کارکنان مراکز بیمارستانی، زنان باردار و مبتلایان به بیماری های خاص است هفته سلامت روان امسال با شعار "سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر-دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا " برگزار می شود زنان خانه دار و حجم بالای اختلالات اسکلتی عضلانی تغذيه در زنان و شیوه كنترل پرخاشگري را درمبتلايان به بيماري الزايمر شناسایی بیمار کرونایی با ردیابی دیجیتال در تهران ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار مافیا در شبکه سلامت سیما جریمه افراد کرونایی که از قرنطینه خانگی خارج می‌شوند تدوین 116 پروتکل بهداشتی پس از همه گیری کرونا برخی مدارس اخطار تعطیلی گرفتند مردم واکسن آنفلوانزا رو چگونه تهیه کنند؟ محدودیت و تعطیلی یک هفته ای صنوف پرخطر قم روش‌های طبیعی برای رفع سردرد با کمبود این ماده معدنی در بدن، می میریم خواص و مضرات آناناس برای دیابتی‌ها پیام وزیر بهداشت برای زیارت مجازی در اربعین امسال با افتتاح تلویزیون اینترنتی اربعین تلویزیون اینترنتی اربعین افتتاح شد موج سوم شیوع کرونا خطرناکتر از دو موج قبل موج سوم کرونا چراغ خاموش رکورد شکست آیا ویروس کرونا می‌‌تواند باعث بروز دردهای عضلانی و مفصلی شود؟

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .