اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

دو شنبه 1 مرداد 1403

«تبلیغات و واقعیت‌ها در دندانپزشکی»

در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما رضا افتخار آشتیانی متخصص پروتز‌های دندانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص «تبلیغات و واقعیت‌ها در دندانپزشکی» به گفتگو پرداخت.

0

افتخار آشتیانی گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود، گروه‌های پزشکی با ورود به شبکه‌های مجازی و انجام تبلیغات غیر واقعی دندانپزشکی، سعی در جلب نظر افراد دارند از طرف دیگر نیز فشار تبلیغات باعث می‌شود افرادی که نیازمند یک درمان نیستند به دنبال درمان‌های زیبایی روی آورند.
کارشناس برنامه ادامه داد: به طور مثال حتما با پوسترهای چسبانده شده به کف پیاده راهها، مواجه شده اید، با تبلیغاتی چون: دندان‌های شما را بدون هیچ گونه تراشی لمینیت می‌کنیم، افراد را به سمت مطب دندانپزشکی خود فرا میخوانند. این را بدانید: اینگونه افراد تنها به جنبه اقتصادی فعالیت های خود می اندیشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: به غیر از موارد بسیار بسیار اندکی که می‌توان لمینیت را بدون تراش به دندان‌ها چسبانید، در اکثریت اوقات نیاز به تراش دندان‌ها میباشد و با اینگونه تبلیغات سعی میکنند افراد را از آگاهی و شناخت عوارض اینگونه اعمال زیبایی دور نگه دارند.

وی افزود: در بسیاری از مواقع با افرادی مواجه می‌شویم که استخوان‌های فک خود را به دلیل انجام ایمپلنت اشتباه، به طور کامل از دست داده‌اند. همچنین یادآور شد: هر درمان دندانپزشکی که باعث شود دهان فرد مدت‌های طولانی بوی بد داشته باشد و یا باعث خونریزی از لثه و باد کردن لثه‌ها شود، نشان دهنده این است که کار دندانپزشکی صحیح انجام نشده است.( البته بعد از انجام یک سری از کارهای دندانپزشکی، ممکن است مدت کوتاهی در وجود داشته باشد)

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا «تبلیغات در خصوص ایمپلنت بدون جراحی» درست است؟، گفت: عبارت ایمپلنت بدون جراحی عبارت صحیحی نیست، زیرا برای جایگزاری پایه ایمپلنت نیاز به باز کردن لثه‌ها و بررسی استخوان‌های فک می‌باشد. وی ادامه داد در موارد بسیار اندکی احتمال جایگزاری یک ساعته ایمپلنت وجود دارد، در اینصورت به آمادگی‌های جدی بدنی و سلامتی فرد نیازمندیم و مطمئنا برای درصد بسیار کمی از مراجعین امکان پذیر خواهد بود.
کارشناس برنامه توصیه کرد: قبل از انجام هر پروسه درمانی کمی تفکر و تحقیق کنید. تبلیغات تنها سعی دارند، منفعت طلبانه افراد را به سمت ارائه خدمات تبلیغ شده بکشانند.

آخرین اخبار

«درد گردن و شانه» «بیماریهای خونریزی دهنده در کودکان» «ورزش و سلامت قلب» «لک‌های صورت در دوران بارداری» «جراحی چاقی» نشست مدیر شبکه سلامت سیما و نمایندگان سازمان ها و نهاد های مرتبط با سلامت روان در آستانه هفته سلامت روان «تدابیر فصل پاییز از نگاه طب ایرانی» «جراحی چاقی» انواع سکته‌های مغزی بزرگداشت روز پزشک در شبکه سلامت «افسردگی در کودکان» «تب دنگی و پشه آئدس» «تبلیغات و واقعیت‌ها در دندانپزشکی» نگاهی به تاریخ شفاهی سازمان پزشکی قانونی در «اثر انگشت» «نقش تغذیه در مدیریت اعتیاد» استفاده از عینک های آفتابی استفاده از دهانشویه‌ها برنامه نامزدهای ریاست‌جمهوری در حوزه سلامت از قاب شبکه سلامت سیمای انتخابات و مناظره های تلویزیونی نشست مسئولین فدراسیون ورزش های ناشنوایان با قائم مقام و مدیر تامین برنامه شبکه سلامت سیما «صرع در سالمندان» نشست مدیر شبکه سلامت و سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت . «عوامل موثر در ایجاد آرتروز زانو» «اثر انگشت» خیرین حوزه سلامت در قاب شبکه سلامت سیما «تازه‌های دندانپزشکی» پیام رئیس رسانه ملی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه سلامت سیما «ورزش و روزه داری» پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ «آداب سحر و افطار از دیدگاه طب سنتی ایرانی» زخم معده و روش‌های پیشگیری از آن پوکی استخوان و شکستگی استخوان لگن کم خونی در دوران بارداری پیشگیری و کنترل آسم شدید و مقاوم به درمان تکامل مغز در کودکان نشست مدیر شبکه سلامت سیما و معاون پرستاری وزارت بهداشت سوء هاضمه و میکروب «جام‌جم» از برنامه روی آنتن شبکه سلامت گزارش می‌دهد انحراف ستون فقرات «مضرات خود درمانی در بیماری‌های گوارشی» یبوست و راه‌های پیشگیری از آن تغذیه با شیر مادر «سیروز کبدی» «ترشحات پشت حلق» حضور تیم فوتسال شبکه سلامت سیما در جام مدافعان سلامت استان تهران «درمان‌های جایگزین جراحی پروستات» ویژه برنامه انتخاباتی «سپیدِ قانون» از شبکه سلامت

نظرات

مانده : (1000) حرف