افتخار آشتیانی گفت: متاسفانه گاهی دیده میشود، گروههای پزشکی با ورود به شبکههای مجازی و انجام تبلیغات غیر واقعی دندانپزشکی، سعی در جلب نظر افراد دارند از طرف دیگر نیز فشار تبلیغات باعث میشود افرادی که نیازمند یک درمان نیستند به دنبال درمانهای زیبایی روی آورند.
کارشناس برنامه ادامه داد: به طور مثال حتما با پوسترهای چسبانده شده به کف پیاده راهها، مواجه شده اید، با تبلیغاتی چون: دندانهای شما را بدون هیچ گونه تراشی لمینیت میکنیم، افراد را به سمت مطب دندانپزشکی خود فرا میخوانند. این را بدانید: اینگونه افراد تنها به جنبه اقتصادی فعالیت های خود می اندیشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: به غیر از موارد بسیار بسیار اندکی که میتوان لمینیت را بدون تراش به دندانها چسبانید، در اکثریت اوقات نیاز به تراش دندانها میباشد و با اینگونه تبلیغات سعی میکنند افراد را از آگاهی و شناخت عوارض اینگونه اعمال زیبایی دور نگه دارند.
وی افزود: در بسیاری از مواقع با افرادی مواجه میشویم که استخوانهای فک خود را به دلیل انجام ایمپلنت اشتباه، به طور کامل از دست دادهاند. همچنین یادآور شد: هر درمان دندانپزشکی که باعث شود دهان فرد مدتهای طولانی بوی بد داشته باشد و یا باعث خونریزی از لثه و باد کردن لثهها شود، نشان دهنده این است که کار دندانپزشکی صحیح انجام نشده است.( البته بعد از انجام یک سری از کارهای دندانپزشکی، ممکن است مدت کوتاهی در وجود داشته باشد)
این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا «تبلیغات در خصوص ایمپلنت بدون جراحی» درست است؟، گفت: عبارت ایمپلنت بدون جراحی عبارت صحیحی نیست، زیرا برای جایگزاری پایه ایمپلنت نیاز به باز کردن لثهها و بررسی استخوانهای فک میباشد. وی ادامه داد در موارد بسیار اندکی احتمال جایگزاری یک ساعته ایمپلنت وجود دارد، در اینصورت به آمادگیهای جدی بدنی و سلامتی فرد نیازمندیم و مطمئنا برای درصد بسیار کمی از مراجعین امکان پذیر خواهد بود.
کارشناس برنامه توصیه کرد: قبل از انجام هر پروسه درمانی کمی تفکر و تحقیق کنید. تبلیغات تنها سعی دارند، منفعت طلبانه افراد را به سمت ارائه خدمات تبلیغ شده بکشانند.