اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

سه شنبه 2 شهریور 1400

عاداتی که نباید بعد از ۶۰ سالگی ادامه پیدا کنند

هرگز برای شروع یک عادت بهداشتی جدید دیر نیست.

0

عاداتی که نباید بعد از ۶۰ سالگی ادامه پیدا کنند

هرگز برای شروع یک عادت بهداشتی جدید دیر نیست. تغییرات کوچک منجر به اثرات مداوم بر سلامت ما خواهد شد. از امروز این تغییرات را شروع کنید و از نتایج آن بر مغز و بدنتان بهره‌­مند شوید.

 به آرامی شروع می‌شود، ممکن است کم‌کم بعد از بالا رفتن از دو طبقه شروع به نفس نفس زدن کنید، به اتوبوس نرسید، یا نتوانید نام بازیگران معروف را به خاطر بیاورید. احتمال دارد احساس کنید که یک یا دو دهه جوان‌تر از سنی هستید که در آن قرار دارید؛ اما بالاخره سن بالا می‌­رود و عوارضش را به جای می‌گذارد. این آخرین فرصتی است که برای درمان جدی مشکلات سلامتی خود و ترک عادات بد بهداشتی دارید. خبر خوب این است که هنوز هم می­‌توانید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید.

 

عاداتی که نباید بعد از ۶۰ سالگی ادامه پیدا کنند

 

۱. هیدراتاسیون مناسب را نادیده می‌­گیرید

با افزایش سن، احساس تشنگی شما کاهش می‌­یابد. افراد مسن بیشتر از افراد جوان دچار کم آبی می­‌شوند؛ زیرا احساس تشنگی کمی دارند. این باعث بروز عفونت‌های ادراری، نوسانات فشار خون، کاهش فعالیت و خستگی و ناهنجاری‌های الکترولیتی می­‌شود. ادرار شما باید به رنگ زرد روشن شبیه رنگ کاه باشد. اگر خیلی تیره است، پس به اندازه کافی آب نمی‌­نوشید. اگر شفاف‌تر است، پس احتمالا بیش از حد آب می‌­نوشید.

 

۲. تمرینات ورزشی خود را تغییر نمی­‌دهید

بسیاری از افرادی که می­‌خواهند ورزش را شروع کنند یا در گذشته ورزش می­‌کرده­‌اند و دوباره می‌­خواهند به تمرین بپردازند، تمریناتی را که همیشه انجام داده‌­اند، انجام می­‌دهند. در حال حاضر، با افزایش سن، برخی از فعالیت­‌ها ممکن است صدمات بیشتری ایجاد کنند. با افزایش سن، افراد باید تمرکز خود را بر روی تمرینات ترمیمی، تعادل، کالیسِتنیک و تمرین با وزنه متمرکز کنند. تمرینات با وزنه میزان تشکیل استخوان را افزایش داده و به آسیب و افتادن کمتر کمک می‌کند.

 

۳. سال­‌هاست که دارو مصرف می­‌کنید

هدف دارو‌ها تکمیل سلامت شماست تا بدنتان وارد هموستاز مناسب شود. رژیم غذایی، ورزش و تغییر شیوه زندگی نسخه اصلی اکثر مشکلات بهداشتی است. مردم باید هوشیار باشند تا مطمئن شوند که در تلاش هستند دارو‌ها را کنار بگذارند یا دوز مورد نیاز خود را کاهش دهند.

 

۴. شما واکسینه نمی­‌شوید

برخی افراد از تکمیل واکسیناسیون دوران کودکی خود (مانند واکسن کزاز که باید هر ۱۰ سال یکبار تکرار شود) صرفنظر می‌کنند و یا سالانه از واکسن آنفلوانزا استفاده نمی‌کنند. برخی نیز این روز‌ها با توجه به اطلاعات غلطی که درباره‌­ی واکسن در بین مردم منتشر می­‌شود از تزریق واکسن کووید ۱۹ امتناع می‌کنند. در حالی که افراد باید با پزشک خود در این باره مشورت کنند و اطلاعات خود را در مورد واکسن­‌ها به روز نمایند.

پس از ۶۰ سالگی، بسیاری سعی می­‌کنند از مرخصی بازنشستگی استفاده کنند. مراقبت کردن از خود در زمان مناسب به معنای سالم ماندن است.

 

۵. از معاینات منظم چشم، صرف‌نظر می‌­کنید

دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) علت اصلی نابینایی در افراد بالای ۵۰ سال در ایالات متحده است. از دست دادن مراحل اولیه AMD به راحتی اتفاق می­افتد؛ زیرا ممکن است هیچ علائمی را تجربه نکنید که این بعد‌ها در فرآیند بیماری می‌­تواند باعث تاری دید، تحریف و در نهایت از دست دادن کلی بینایی شما شود. انجام معاینات منظم چشم برای محافظت از بینایی به‌صورت پیشگیرانه مهم است.

 

۶. نوشیدن کافئین پس از ظهر

به طور متوسط ​​۵ ساعت طول می­‌کشد تا نیمی از میزان کافئین مصرفی در بدن ما کاهش یابد و بیش از ۱۰ الی ۱۵ ساعت طول می­‌کشد تا دیگر بر بدن و مغز ما اثر نگذارد. برای داشتن یک خواب آرام­، بعدازظهر‌ها یا از اواسط روز به بعد از نوشیدنی­‌های بدون کافئین استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کافئین نیز ادرارآور است و ممکن است نیاز به رفتن به سرویس بهداشتی را افزایش دهد و بنابراین بدن به مایعات بیشتری برای رفع تشنگی نیاز داشته باشد. پس برای هیدراته ماندن آب بنوشید.

۷. از تلاش برای ذخیره خواب خودداری کنید

به دلیل کمبود خواب، برای خوابیدن در طول هفته یا آخر هفته برنامه‌ریزی نکنید. ما نمی­­‌توانیم خواب خود را ذخیره کنیم و این یک افسانه است که ما با افزایش سن به خواب کمتری احتیاج داریم. در دهه شصت و بعد از آن، ما هنوز باید ۷ الی ۹ ساعت خواب در شب داشته باشیم. خواب را در اولویت خود قرار دهید و خوب استراحت کنید.

۸. سرزنش سنتان را متوقف کنید

از سرزنش سنتان بپرهیزید. این که ما چگونه به سن خود نگاه می­‌کنیم تأثیر مستقیمی بر سلامت، خطر زوال عقل، طول عمر و موارد دیگر دارد. این به نفع ماست که دیدگاه مثبت‌­تری نسبت به تجربه سالمندی خود داشته باشیم و سلامتی ما به آن بستگی دارد!

آخرین اخبار

سلامت زنان چگونه به دست می آید ؟ برفک دهان در کودکان نشانه چیست اقدام صحیح در برخورد با شکستگی های باز یا بسته آیا کرونا بر روان کودکان هم تاثیر منفی داشته است ؟ عروق و سکته مغزی چگونه مشکلات بینایی را در نوزادان خود شناسایی کنیم نقش آلودگی هوا در آسیب های ریوی ملاحظات واکسن کرونا و آنفولانزا برای گروه های در معرض خطر در هنگام شکستگی ها چکار کنیم ؟ چه بیمارانی کاندید دیالیز می شوند؟ مهمان‌نوازی با تور و چاقو! اگر بیمار دچار بیماری صرع بود چکار کنیم؟ چگونه می توان سلامت روان داشت ؟ ام اس در کودکان و ملاحظات کرونا در این بیماران سلامت روان جامعه درهمه گیری کرونا آسیب های جسم خارجی در چشم چاقی با قلب چه می کند؟ انواع کم خونی مشکلات شایع گوارش روسری آبی برای ناشنوایان بیماری های قلبی مادرزادی تشخیص به موقع کمک به درمان لزوم دستگاه ها تنفسی در بیمارستان ها برداشته شدن شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور از 30 شهریور ماه به امید دیدار، از آغاز پاییز در شبکه سلامت کبد چرب را دریابید اقدامات تشخیصی برای بیماران قلبی دوربین سلامت از جمعیت می گوید مکمل ها و بافت های استخوانی علل ابتلای کودکان به کرونا ایا تعویض مفصل خوب است تعویض مفصل ران موفق ترین عمل جراحی که بشر به آن دست یافته است آگاهی بخشی به بیماران کرونایی توسط نیروهای بسیج چقدر با بیماری های مفصل ران اشنایی دارید ناسازگار همرا با رابط ناشنوایان سوختگی پوست و راه درمان آن سردرد و علائم تومورهای مغزی نظر مردم درباره‌ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی عوارض قند خون بالا در بارداری چیست؟ علائم عفونت در نوزادان یا سپسیس وراه درمان ان چیست؟ خواص دارویی گیاه همیشه بهار چیست؟ ابتلا به دیابت بارداری در زمان ما بیشتر از زمان های قبل شده است کمبود ویتامین D3د-3چه عواقبی در بدن دارد + تصویر در تشنج کودکان چه زمانی باید دارور را قطع کرد بیماری آفت دهانی روش‌های درمان آفت دهان ان چیست؟ اگاهی بخشی درباره ویروس کرونا گیاه گزنه برای درمان سرماخوردگی وبیماری های دستگاه تنفسی بسیار مفید است(تصویر دارد) تزریق یک میلیون و ۵۹۰ هزار دُز واکسن در شبانه روز گذشته علل آفت های دهانی چیست ؟ تزریق واکسن کرونا به همت بسیج

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .