اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

سه شنبه 5 اسفند 1399

هرگز بعد از غذا خوردن این اشتباهات را انجام ندهید

برای بهره مندی از سلامت کامل، نکات بسیاری وجود دارد که باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، رعایت شوند.

1

برای مثال بسیاری از افراد عادات اشتباهی دارند که تکرار آن‌ها با گذشت زمان، سلامت افراد را به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مثلا برخی عادات هستند که افراد هرگز نباید بعد از غذا خوردن انجام دهند، چون در صورت رعایت نکردن این موارد به سلامت خود آسیب جدی می‌زنند.
روزنامه orissapost چاپ هند در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته که چرا نباید برخی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را پس از وعده غذایی اصلی مصرف کرد:
- نوشیدن آب بلافاصله بعد از مصرف غذا توصیه نمی‌شود. درصورتیکه فرد باید بلافاصله بعد از غذا خوردن آب بنوشد لازم است از مصرف آب سرد خودداری کند. در واقع نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا می‌تواند فرآیند هضم غذا را مختل کند.
- بسیاری از افراد عادت دارند بعد از غذا چای یا قهوه مصرف کنند، اما این یک عادت بد است. با این کار بدن نمی‌تواند آهن موجود در مواد غذایی و همچنین پروتئین را هضم کند.
- مصرف میوه و آب میوه برای سلامتی بسیار مفید است، اما تا چند ساعت بعد از غذا خوردن از مصرف میوه یا آب میوه خودداری کنید، زیرا فرایند هضم را متوقف می‌کند.
- همچنین بلافاصله پس از صرف وعده نهار به انجام کار، پیاده روی یا کار‌های دیگر مشغول نشوید. بعد از خوردن غذا مدتی استراحت کنید پس از آن می‌توانید فعالیت داشته باشید.
- خوابیدن یا دراز کشیدن نیز پس از غذا خوردن توصیه نمی‌شود. بسیاری از افراد عادت دارند کمی بعد از ناهار بخوابند، اما باید از این کار اجتناب شود، زیرا به سیستم گوارش و بدن آسیب می‌زند.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار

آخرین آمار کرونا؛ فوت ۳۲۱ بیمار در شبانه روز گذشته ۷ باور غلط درباره‌ ویروس کرونا آخرین آمار کرونا؛ فوت ۳۰۴ بیمار در شبانه روز گذشته محافظت از کليه در ماه رمضان چگونه در ماه مبارک رمضان ورزش کنیم؟ افطار تا سحر چه غذاهایی بخوریم؟ تفاوت مسواک زدن در صبح و شب لزوم تزریق سریعتر واکسن کرونا به بیماران بدخیم و سرطانی ۵ نوشیدنی مناسب برای روزه داران بلوط‌هایی که ایستاده مردند! جان باختن ۲۹۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته ویروس کرونا در هوا شناور است توصیه های سازمان جهانی بهداشت به روزه داران تقویت استخوان‌ها با گل سرسبد سفره افطار تشخیص پارکینسون با سواب‌های پوستی بدون درد! چند نکته تغذیه ای درباره روزه‌داری هرگونه علامت سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذارید/ ۵۰ درصد کرونایی‌ها بی‌علامتند شرایط روزه‌داری در مبتلایان دیابت وضعیت قرمز کرونا در سراسر تهران برای اولین بار / موج سنگین بستری‌ها در هفته آتی ماهِ ماه مقاومت گونه آفریقایی کووید ۱۹ در برابر واکسن فایزر کشف «حلقه گمشده» در درمان کرونا/ چرا برخی از بیماران کرونایی بهبود یافته و بعضی جان می‌بازند؟ خطر چهار رقمی شدن فوتی‌های کرونا با تعطیلی ۱۰ روزه نصف و نیمه وجود کرونای برزیلی و آفریقایی در تهران صحت دارد؟ دلایل مقاومت در برابر خوابیدن واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشت طبق اولویت‌بندی برای کارخانه تولید بیمار کرونا باید فکر اساسی کرد مصرف زیاد نمک چه نشانه‌هایی دارد؟ مضرات مصرف طولانی ضدعفونی‌کننده ها علت پرخوری و درمان آن آخرین آمار کرونا؛ ثبت رکورد ۲۵۸ بیمار کرونایی در موج چهارم نامه اعضای کمیته کرونا برای قرنطینه کشور شیوع بیماری در محدوده بیمارستان سینا ۵ برابر شده است چرا کویر لوت قرمز است؟ آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت بهار با آلرژی و کرونا فواید چای سبز در بهبود کرونا ارتباط سطح دی اکسید کربن محیط با احتمال ابتلا به کرونا هر ۱۶ دقیقه یک تهرانی فوت می‌کند/ محدودیت‌های فعلی بازی با الفاظ است؛ شهر باید واقعاً تعطیل شود شناسایی ۱۹۶۶۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور برای فرار از کچل شدن، این ویتامین را بخورید! بیمارستان کودکان مفید در شرایط اضطراری است/ افزایش بخش‌های کووید 19 در پی مراجعه مبتلایان افراد دیابتی این ۶ خوراکی سالم را مصرف کنند جدیدترین عارضه کرونا که از هر 3 بیمار بهبودیافته یکی دچار آن می‌شود کشف ۲ روش جدید برای درمان سرطان ریه بیماری که در طولانی مدت باعث سرطان می‌شود ۷ فعالیت ورزشی برای مقابله با فشار خون بالا آغاز تعطیلی سراسری ١٠ روزه در کشور/ سونامی کرونا در پیک چهارم و اجرای دیرهنگام و نیم بند محدودیت‌ها اسپاسم عضلانی نشانه چه اختلال خطرناکی است؟ توصیه‌های کرونایی؛ از ماسکی که تنفس با آن دشوار است، استفاده نکنید

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .