اپلیکیشن شبکه سلامت
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

چهار شنبه 15 مرداد 1399

برای پیشگیری از کرونا روزانه چند وعده غذا بخوریم؟

برای پیشگیری از کرونا روزانه ۵ وعده غذای سبک بخورید.

0

 برای پیشگیری از کرونا روزانه چند وعده غذا بخوریم؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه افراد جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا باید نظم در خواب و غذا داشته باشند، گفت: برای پیشگیری از کرونا روزانه ۵ وعده غذای سبک بخورید.

دکتر منصور رضایی، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره راهکارهای تغذیه‌ای جهت مقابله با بیماری کرونا و بهبود وضعیت مبتلایان به این بیماری اظهار داشت: کرونا درمان قطعی و داروی اختصاصی ندارد بنابراین افراد باید با تقویت سیستم ایمنی خود و استفاده از تغذیه سالم مانع از بروز این بیماری و ابتلا به آن شوند.

وی افزود نظم در خواب نظم در خوردن غذا و تحرک کافی ۳ اصلی است که سیستم ایمنی سلولی را افزایش می‌دهد و در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار حائز اهمیت است بنابراین افراد نباید از رعایت این نکات غافل باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ویتامین‌های A ،D و C و املاحی مانند روی و سلنیوم در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و بهبود وضعیت مبتلایان حائز اهمیت است، گفت: اغلب این املاح و ویتامین ها در منابع پروتئینی وجود دارد بنابراین مصرف مواد پروتئینی به ویژه از نوع سهل الهضم بسیار برای افراد در شرایط کنونی کرونا و توصیه می‌شود. چرا که در شرایط کرونا تحرک افراد کمتر شده و مصرف مواد پروتئینی سهل الهضم مناسب‌تر است.

پروتئین‌های سهل الهضم فراموش نشود

رضایی با بیان اینکه مصرف ماست، پنیر، تخم مرغ، حبوبات و آجیل از جمله مواد پروتئینی مناسب جهت پیشگیری از کرونا و بهبود وضعیت مبتلایان است و مصرف آن برای افراد توصیه می‌شود، گفت: افراد باید ۶ گروه مواد غذایی شامل میوه، سبزی، غلات، لبنیات، حبوبات و گوشت را استفاده کنند چرا که هیچ یک از این مواد و گروه‌های غذایی جای دیگری را نمی تواند بگیرد.

گوشت غاز بخورید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه هر یک از ۶ گروه مواد غذایی همچون مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان است که مکمل یکدیگرند و جای دیگری را نمی توانند، پر کنند، گفت: ما ایرانی‌ها عجیب تکراری خور هستیم و به طور مثال از میان گروه غلات نان و گندم مصرف می‌کنیم و استفاده از جو و سیب زمینی را مد نظر قرار نمی‌دهیم همچنین از میان گروه‌های گوشت تنها مصرف گوشت قرمز و مرغ را مد نظر داریم در حالی که استفاده از گوشت ماهی و غاز نیز مناسب است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: علاوه بر ضرورت ایجاد تنوع در مصرف مواد غذایی توصیه می‌شود که افراد جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در طول روز ۵ وعده غذایی داشته باشند البته این ۵ وعده غذایی باید سبک و مانند دیابتی‌ها باشد چراکه استفاده از میان وعده سبب می‌شود که فرد در مصرف ناهار و شام زیاده‌روی نکند.

مصرف غذای‌های پرچرب ممنوع

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین به ویژه در حال حاضر که در فصل تابستان قرار داریم افراد باید غذاهای کم چرب و و مایعات بیشتر مصرف کنند چرا که این موضوع علاوه بر تامین املاح و ویتامین‌های بدن سبب پیشگیری از ایجاد ضعف و خستگی و کاهش آستانه تحمل و پرخاشگری در افراد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر افراد در جهت تقویت ایمنی خود از طریق مصرف مواد غذایی مناسب اقدام نکنند وضعیت سلامتی‌شان بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارد و باید افراد با تغذیه سالم جای "ای کاش" در زندگی خود با ابتلا به کرونا نگذارند.

منبع بهداشت نیوز

آخرین اخبار

هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم عرضه واکسن به افراد بالای ۶۵ سال با کارت ملی در داروخانه‌ها تولید یک داروی بایوتک برای درمان برخی علائم کرونا شانس ابتلا بین الکلی ها ۱۲ و شیشه ای ها ۳ برابر است کاهش استفاده مردم از "ماسک هفته خود را با مثبت سلامت آغاز کنید نیازهای تغذیه ای روزهای سرد کرونایی افزایش ابتلا به کرونا در دوسوم استان‌های کشور ۲۰ راز سلامتی جسم و روح و روان: چرا صفر را صفر نامیده اند؟ آداب و اعمال ماه صفر کاربرد شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا برای آنفلوآنزا خطر ابتلا به کرونا و قرمزبودن وضع همه مناطق ستاد مرکزی مدیریت بحران سازمان نظام پزشکی درباره خطر موج همزمان آنفلوانزا و کرونا بیانیه‌ای صادر کرد. توسعه زیرساخت ها یکی از دلایل موفقیت ایران در مدیریت کرونا بود فوت ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ در کشور از دیروز تا امروز صف‌های متراکم در شرایط کرونا برای تهیه لاستیک لایک پست‌های کودک‌آزاری در فضای مجازی ۶ ماه تا ۲ سال زندان دارد ممنوعیت تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل‌ها خواص تخم مرغ آب پز چیست؟ شکل گیری موج سوم کرونا در تهران تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی شوشتر در پی بازگشت وضعیت قرمز چرا کرونا مانند آنفلوآنزا یک ویروس فصلی نیست؟ هشدار درباره احتمال همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا با افراد دارای ریسک بالا است لزوم تدوین پروتکل های سختگیرانه به منظور از سرگیری نمازجمعه هشدار درخصوص خیز مجدد کرونا در چند استان کشور واکسن آنفلوآنزا از هفته اول مهر ماه توزیع می‌شود تهران، چهارراه تبادل کرونا در کشور/هیچ استانی ایمن نیست آخرین آمار جهانی کرونا طب سنتی| چند دستورالعمل کاربردی و تغذیه‌ای برای "درمان بی‌‌خوابی"​​​​​​​ تفاوت کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا چیست؟! ارتباط رعایت شیوه نامه ها با خیز کرونا چگونه از خشک مغزی جلوگیری کنیم؟ با چه مدت هم‌کلامی با فرد مبتلا به کرونا مبتلا می‌شوید؟ آمار مبتلایان تهرانی به کرونا با شیبی ملایم رو به افزایش است دریافت واکسن آنفلوانزا برای تمامی گروه ها ضرورت ندارد با خوردن بستنی به تناسب اندام برسید خوراکی هایی که هر چقدر از آن ها بخورید چاق نمی شوید دانه معطر لاغرکننده مشکلات رابطه زناشویی، مواد غذایی مضر ۵ خوردنی مفید برای رفع خشکی پوست میوه‌هایی برای پاکسازی بدن در روز‌های کرونایی الگوی عملی خوب برای فرزندان خود باشیم این قسمت مرغ را هرگز نخورید! درمان فوری کبد چرب فقط با چند میوه موج سوم کرونای استان تهران زودتر آغاز می شود وضعیت قم فوق‌قرمز و نگران‌کننده است/ صنوف پرخطر یک‌هفته تعطیل شود روش اهدای مستقیم ۱۷ درصد نیاز پلاکت کشور را تامین می‌کند ۱۶ میلیون واکسن آنفولانزا طی دو مرحله توزیع می‌شود

نظرات

مانده : (1000) حرف

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .